Ofte stillede spørgsmål
-
Hvis du møder siden “Ups.. Der skete en fejl,” kan du løse problemet ved at:
Fjerne dine cookies
Prøve at åbne siden i et privat browservindue
Du kan finde en vejledning til at fjerne cookies under menuen Brugermanualer.
-
Hvis der står en “forkert” dato på uddannelsesaftalen eller tillægget til uddannelsesaftalen, skyldes det sandsynligvis brugen af flettefeltet UddannelseOprindeligForventetStartDato. Dette skal ændres til UddannelseStartDato. Sådan gør du:
Højreklik på flettefeltet i Word-skabelonen.
Klik på Rediger felt….
Opdater feltnavnet.
-
Hvis elever har dobbelt refleksioner, skyldes det ofte, at de har flere identiske oplæringsperioder. For eksempel kan der være to oplæringsperioder, der begge hedder 2A. Løs problemet på én af følgende måder:
Giv oplæringsperioderne forskellige numre, f.eks. 2A1 og 2A2.
Slet manuelt de refleksioner, som er dobbelte og ikke skal anvendes.
-
Sørg for, at brugerens AD-navn er stavet korrekt, og at der ikke er fejl
Sørg for at brugeren er aktiv
Kontroller at brugeren har fået tildelt roller
-
En elev vises kun i Vejlederuniverset, hvis der er tilknyttet en vejleder til elevens oplæringsperiode.
-
Gå til elevens uddannelsesforløb, og kontroller, at der er valgt en skole på den skoleperiode, der ligger før den aktuelle oplæringsperiode.
Gå til Administration > Skoler, og tjek om der er registreret en sikker mailadresse for skolen